lørdag, februar 03, 2007

Litt gammelt nytt

Jeg sliter litt med fasen å ferdiggjøre ting for tiden, og i stedet for å ta monteringsjobbene så starter jeg opp på masse prosjekter.
jeg er nå iallefall ferdig med både en jakke og en genser til meg selv, men jakken må monteres og halsen på genseren ble litt trang - og jeg orker ikke begynne å rakke opp akkirat nå.
Så jeg får heller vise frem det jeg strikket til mine barn til jul: lue til min lille pike og ny ullbukse til den lille poden.


Luen er selvkomponert. En bred, dobbel ribbestrikk nederst og pynt med fløyelsbånd, blomst av filt og perler.
Buksen er strikket i Smart-garn og oppskrift fra et Smart-hefte.

Så må jeg til slutt vise bilde av mine to håpefulle som koser seg med barne-tv. Jeg er så glad de er gode venner og at de har så godt selskap i hverandre.

3 kommentarer:

Nette sa...

Hei du!
Gurimæ, så flink du er til å strikke! Nydelige gaver til barna var det! Og så godvenner de var oppi sofakroken da... Er han en liten "hårkoser"? Har en liten "hårkoser" til nevø, synes jeg kjenner igjen stilen...hihi, så koselig!

Penelene sa...

He, he - han er en hårkoser, ja. Får ikke engang lov til å gå med hestehale når han er litt trøtt.

Anonym sa...

Å, så søte de er! Ekte søskenkjærlighet. :-)
Ha en fin søndag!