mandag, mars 05, 2007

Genser og sokker på tampen av vinteren

Det er lenge siden siste oppdatering. Jeg har fått gjort en del håndarbeid nå som det er kaldt og mørkt om kveldene. Dessverre får jeg sjelden tatt bilder når det er lyst, men det får gå.

Jeg er i vårstemning selv om det ene snøfallet etter det andre rammer oss - det er likvel fuglesang om morgenen og solen tar godt når den først er fremme. Jeg lengter sånn etter bar bakke og spirende liv.

Jeg har strikket en genser til meg selv i Alpakka. Mønsteret har jeg fra Garnstudio. Litt knot blir ddet jo alltid. Jeg feller for stramt, så jeg tror jeg strikket halsen tre ganger før jeg fikk den greit over hodet. Da jeg endelig var ferdig syntes jeg den var for kort, så jeg plukket opp masker og strikket mer vrangbord nedover. Det er et ikke så veldig pent skille der, men pytt, pytt - nå kommer jeg iallefall til å bruke genseren.


Et par knestrømper og et par restesokker. Begge til meg selv. Jeg skjønner ikke hvordan jeg hadde det før jeg lærte å strikke, som jo ikke er mer enn 4 år siden. Jeg har alltid fryst på beina, men med hjemmestrikkede sokker holder jeg meg god og varm!




Jeg oppdaget en ny garnbutikk i Sofiesgate i Oslo. Jeg klarte ikke motstå et tykt, italiensk garn i dyplilla. Det var skamdyrt, men jeg har fått deilig lue og skjerf som ikke klør og som varmer. Strikket i patentstrikk - uten mønster.


Viser litt stemningsbilder mens jeg først er i gang. Og så må jeg vise frem den fine nåleputen jeg har fått fra Den gode Feen.





4 kommentarer:

Nette sa...

Jøss, så mye fint du har laga deg da! Lærte du deg å strikke for 4 år siden? Da har du virkelig kommet deg, for å si det sånn! Jeg skjønner meg ikke på strikking jeg da, men den genseren og sokkene ble utrolig fine! Og Det lilla settet var kult, brillene også!

Anonym sa...

Så flink du er å strikke også da...tusenkunstner..:-) Koselige stemningsbilder også

Anonym sa...

Kjempe flotte ting du laget, sokkerne såg kjempe deilige ut og gensern og. Jeg liker så godt alpakka.

Eva sa...

Så mye fint du har strikket i det siste! Og solbrilene dine er bare megakule!