lørdag, desember 08, 2007

Julegaveproduksjon

Til tross for laber bloggaktivitet har det klirret jevnt og trutt på strikkepinnene her i heimen. Det er betraktelig roligere her i byen enn i Oslo, så jeg får gjort veldig mye mer på håndarbeidsfronten. Det blir hjemmelagede gaver til nesten alle i år. I tillegg til de jeg lager selv har også Annette sydd smekke til meg. Her er noen smakebiter.


Det har nå vært en hektisk høst så langt, for det har ganske mye å si å være to voksne i nye jobber og to barn i ny barnehage. Ungene har vært mye syke - det er jo ny runde med fremmede bakterier. Så har vi voksne tatt over når ungene har blitt friske. Man blir ganske sliten av sånt. Det skal bli deilig med litt juleferie snart - det er helt sikkert. Vi har ennå ikke begynt på julebaksten, men skal ikke ligge så langt etter i år, så neste helg skal kjevla og melet frem. Dessverre har jeg pakket ned både pepperkakeoppskrift og kakemennoppskrift i en eske som er plassert et annet sted. Hvis noen har gode oppskrifter, blir jeg takknemlig for en link eller et tips.
Symaskinen støver ned. Jeg hadde masse julestoffer som også ligger i en eller annen kasse et eller annet sted. Siden vi bare leier her til sommeren så har vi bare med oss "det aller nødvendigste". Vel - nå dukker det stadig opp nødvendigheter som jeg skulle hatt her. Vi får ta oss en runde på leting. Foreløpig henger planen om et juletre fyllt av Tilda-hjerter i rødt og hvitt i en tynn tråd...
Jeg vil hilse til venner og kollegaer fra Oslo som titter innom av og til - jeg savner dere alle sammen. Har ennå ikke funnet noen her nede som driver med håndarbeid, men et par av venninnene mine har bifalt noen av mine kreasjoner og har lyst til å prøve seg på pinnene, så det er da håp!

3 kommentarer:

strikkegal sa...

Hvor langt sør i landet bor du da? *Har også flyttet sørpå*

Tone sa...

Du verden for en produksjon, jeg er imponert!! Koselig med hjemmelagede gaver under juletreet :-) Ha en fin uke :-)

Eva sa...

Jeg er også skikkelig imponert over den julegaveproduksjonen din! :) Har ikke prøvd oppskriften selv men disse kakemennene ser veldig gode ut: http://kristinh.sprayblogg.no/1195329455_bakedag.html

Hvis du vil ha den så har jeg akkurat lagt ut oppskriften på skull-lua. :)