lørdag, juni 12, 2010

Skittentøy

Skittentøy er noe herk. Iallfall ungenes som ligger og flyter overalt. De har sine rom i en annen etasje en kjøkken, stue og voksensoverom, så det er nesten bare ved vekking og legging at jeg beveger meg ned dit. Ofte er det katastrofeområder. Nå har jeg sydd skittentøyposer til dem. Hver kveld legger de skittentøyet oppi og det som kan brukes neste dag henges på knaggen. For denne jobben innkasserer de kr 25 i ukelønn. Det funker!! Det er ikke lenger katastrofeområde. Ingrid sin venninne fikk også med seg en hjem. Sydd etter prinsippet for Pickles sine gaveposer, men i stort format.

Regnet letter! Det er på tide å komme seg til byen for lørsdagskos og åpen dag på Rosegården teaterhus der en av de håpefulle i familien sikler etter å begynne :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk ide som jeg skal kopiere sporenstreks! Vi har akkurat samme case. Jeg unngår i det lengste å bevege meg i den etasjen der begge ungene har soverom og eget bad.

Posene var kjempefine, Lene - du har for alvor blåst støvet av symaskinen, ser jeg :-)

Hobbygåsa sa...

Så smart idè, og de posene du har laget er skikkelig fine!

Eva sa...

Genialt! Jeg har hentet symaskinen, nå trenger jeg bare litt forskjellig stoff, så skal jeg prøve meg på noen sånne poser... Tror nok at J vil ignorere det glatt, men det er lov for vaskemaskinsjefen å prøve seg ;)
Ønsker dere en finfin uke! :)