onsdag, desember 21, 2011

Hvor ble desember av?

 Bare to dager igjen, og jeg klarer ikke helt å se hvor det ble av desember. I år skulle jeg jo være så tidlig ute med alt :) Den gang ei. Jeg er glad jeg sydde kalenderen i fjor, så i år var det bare å fylleopp posene  - ingen pakking av 3 X 24 gaver. Juletreet er på plass og pynten oppe, juleblomster i alle potter og de aller fleste gavene innkjøpt og innpakket. Kaker er bakt og pepperkakehus likeså. Likevel har ikke julefreden senket seg. Det har vært for mye på jobb med frister og møter. Men i morgen skal jeg ha fri - da skal huset vaskes - til julemusikk og apotekets røkelse. Da må vel stemningen komme? Så får vi besøk av svogerfamilie - da er jula i gang!

Jeg har strikket jevnt og trutt - men mest småstrikk. Denne lua etter oppskrift fra Pickles. Jeg har strikket en tilsvarende til Ingrid også - lett å strikke, fin passform.

Så måtte minsten få blånisselue. Han har begynt å se litt på TV, og er veeeeldig stolt av lua si. Nå strikket jeg bare opp restegarn, så den ble tofarget - nokså kul, egentlig, og litt annerledes enn alle andre blånisseluer.


Det har regnet i ett strekk siden oktober, men i går falt det jammen meg et par centimeter snø. Det blir så lyst og fint med en gang. Får håpe det holder litt fremover - det hadde vært stas med hvit jul.

4 kommentarer:

sachasächali sa...

i found your blog today and
I LIKE IT ;-)
greetings from switzerland, daniela

Aase G sa...

Synes du har vært flink med juleforberedelsene, jeg! Vask med måte, da. Og GOD JUL, kjære deg! Klem Åse.

Siren sa...

Jeg er så fan av den kalenderen din - enkel og grei, og like lett å ta i bruk hvert år. Og finfine luer og bilder:) God jul til deg og dine! Klem fra Siren

Beate sa...

Blånisselua ble faktisk veldig fin med rester syns jeg!