søndag, september 07, 2014

Cocoon

 Nytt mønster prøvd ut. Den ligner litt på travellers hat, som jeg har strikket mange av og som også blitt en yndet gave så det er ikke alltid jeg får tatt bilde og blogget om disse luene.
Men nå har jeg altså fått et godt alternativ. Cocoon. Dette mønsteret var gøyalt og kan varieres i det uendelige. Jeg simpelthen elsker grønn og gjerne litt rufsete garn, så denne blir en favoritt.
Strikkefakta:
Mønster: Cocoon (gratis oppskrift på Ravelry). Jeg droppet de første innledende rundene og gikk rett på ribbemønsteret. 
Garn: under 50 g. Lett lopi
Pinner: 4 mm

3 kommentarer:

Stine sa...

Kjempe fin farge :) Alltid kjekt å prøve nye mønster.

Ellen Kristin sa...

Kjempefin! Travellers hat er en favorittoppskrift :)

Anne sa...

Nydelig farge og jeg elsker slike fluffy og lurvete garn;) Frister å prøve lett lopi, men lageret er så fullt at jeg må strikke opp litt først. Og så har jeg pelsull også liggende som jeg ikke har prøvd ut enda. Rart det der, at man glemmer alt det fine man har stashet bort;)

Ha en fin uke!