søndag, mai 20, 2007

Ikke late dager

Det er lenge siden jeg har fått oppdatert bloggen, og det verste er at jeg føler etterhvert at hver post begynner med dette. Vel, jeg har nå iallefall vært aktiv på håndarbeidsfronten og i hagen og på jobben - om enn ikke akkurat i den rekkefølgen. Jeg fikk med nød og neppe strikket en lett jakke til min datter til 17. mai. Oppskrift fra siste heftet til Garnstudio og garnet "Symphony" var faktiskt godt å strikke med og loer ikke, til tross for at det er ganske "pusete". Mykt var det også, så denne kan brukes over bare armer uten klage på kløe :)


Jeg ble ferdig med sjalet mitt i kveld. Det er et sjal jeg har heklet flere av, og nå har jeg brukt sort Alpakka og heklenål 3,5. Det tok sin tid, men det ble stort og fint og veldig varmt. Perfekt til kjølige sommerkvelder. Passformen på sjalet er veldig godt, og det er fint å kunne hekle mønsterrapporter uten å måtte sy sammen etterpå.


Så var det en liten lue og veske til en niese i Kristiansand.


Jeg holder på med et bølgeteppe, men det er et omstendelig arbeid og vokser sakte. Målet er å bli ferdig til mottagerens bursdag i juli. Synes det blir ganske søtt.

Perler på linsnor er noe av det fineste man kan henge rundt halsen. Dette har jeg laget for å få noe som matchet et par øredobber jeg fikk av min mann.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jøss, så vanvittig produktiv du er!!! Nydelege ting du har fått ferdig :) Klem

Nette sa...

Oi, du har jo virkelig fått laget masse fint siden sist! Bølgeteppet ditt har helt herlige farger, er det ikke gøy å hekle på? Likte så godt sjalet ditt og ikke minst jakken til litjfrøkna di! Ha en fin uke, Penelene!

Sigurd Olav Silset sa...

Jøss du har vært virkelig aktiv. Jakka til jenta di var skjønn:)

Sigurd Olav Silset sa...

... synd med kaka di ! det ble egentlig veldig hardt til meg også med en gang, men etter å ha knadd en stund ble deigen veldig god. (tror jeg hadde oppi litt mer vann etter å ha piska litt)
Fant oppskrifta på Lindas kakeblogg som det ligger link til på sida mi, du kan jo sjekke der. Kanskje jeg skrev oppskrifta feil??
Lykke til neste gang:)

Penelene sa...

Takk Torill - skal sjekke linken.
Tror nok heller det var jeg som var utålmodig og ikke akkurat verdens beste til sånne ting :)

Blåbærtua sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Nydelig sjal! Misunner deg som kan kunsten å hekle.