mandag, juni 09, 2008

Lettere hetesjokk svekker ikke aktivitetsnivået

Ikke for at dette skal bli en sånn vær-blogg, men kjære vene for et vær. Håper ikke mamma har rett når hun påstår at det bare er en kvote godt vær sånn at sommeren ikke blir særlig lystig. Nå er det iallefall så flott som det kan bli - til og med vannet holder over 18 grader. Vi har hatt masse sommer. Forrige helg på hytta til tante M oppi Setesdalen. Idyll for barn. Her er småttisene mine med ei av kusinene.
Helgen ble tilbragt i Legoland. Det var både nok folk og og høy nok temperatur. Ungene lot seg ikke affisere. Vi kjørte tog:
Og båt:

Gravde gull:

Spiste is:
Kjørte bil:
Besøkte Atlantis
............ og masse masse mer.

Om jeg får strikket? Lite. Jeg har strikket en genser til en gutt som ikke er født ennå, men som kommer i juli. Han skal hete Henrik. Garn: under 100 g. Rauma Finull
Pinner: 3

På pinnene nå har jeg en ...... Cobblestone! Føler meg ikke så veldig original, men nå har jeg sett så mange eksemplarer ute i blogglandia at jeg måtte skride til verket. Strikkes i Smart.
Dessuten søta har hatt førskoledag. Tenk at tiden går så fort. Det ble en dag helt uten rosa - hun var for gammel for det akkurat den dagen :)

7 kommentarer:

Lena sa...

Håper heller ikke mamma'n din har rett!! Men akkurat nå nyter jeg vinden og det litt kjølige draget i lufta, godt med en pause fra den sinnsyke varmen. Ser virkelig ut som at dere hadde det gøy i Legoland:o) Og snuppa var fin på sin første førskoledag! Ha en fortsatt flott uke!

Merete sa...

Så koselege bilder!! ser ut som ungane har storkosa seg på tur :o)
Lurer veldig på å starte på ein Cobblestone eg og..dei er så fine!!
Søte små genserar du har strikka og :o)

chocolatehead sa...

Så herlige sommerbilder, og ungene dine er skjønne! :))

Babygenseren ble skikkelig søt, det bare ER noe med babyplagg..suuukk! kniis

Strikker en barnegenser (8-10 års-str) i samme smartgarn som du strikker Cobbelstone, et fint garn, men det tar knekken på fingrene mine...det har jeg aldri opplevd før!

Penelene sa...

Enig, Chocolatehead - det garnet er ikke helt greit. Dessuten deler det seg hele tiden. Men fint er det!

Aase G sa...

Ungene har jo blitt så store! Skjønner at det er lenge siden jeg har sett dem nå.. Jeg har også planer om å strikke Cobblestone en gang i framtida, men har så mange planer før det... Nå har jeg begynt på hårbåndet fra KnitandTonic, takket være inspirasjon fra deg og din post om det. Skal blir bursdagsgave.

Vi har også hatt varme fine dager sørpå med masse bading! Håper det ikke er brukt opp for sommeren, slik enkelte frykter..

Anonym sa...

Legoland ser herlig ut, vi skal dit senere i sommer. Gratulerer med førskolejente, artig med noe annet enn rosa på de søte små.

Gryda sa...

Så nydelige farger på babygenseren!