tirsdag, april 19, 2011

Vårkos

 Endelig er våren kommet. Etter utrolig stressende jobbperiode og en hektisk, men knallkoselig London-tur til venninner, er jeg klar for litt ferie. Jeg kan virkelig ikke skjønne at det bare er 4,5 måneder siden jeg var hjemme med Jens - utrolig fort man blir slukt inn i jobb og hverdag. Og det til tross for at Penemannen er hjemme med Jens og jeg har sluppet alt som heter matlaging og husarbeid siden jeg begynte å jobbe igjen,.
Motto er at jeg skal jobbe mindre, kose, leke og strikke mye mye mer etter påska!

Jeg viser noe som har vært ferdig en liten stund. Pilespids har jeg strikket før og denne gangen har jeg brukt masse rester Alpakka som passet fint sammen i fargene. Strikket på pinner 3 mm, og jeg aner ikke hvor mye som gikk med :)
 Tidligere i vinter fikk jeg så utrolig lyst på en grønn og enkel lue. Valget falt på Rikke hat. Jeg strikket den mindre enn størrelsen tilsa, for jeg har så lite hode. Dessverre ble den akkurat litt for liten, men passet Ingrid perfekt. Så da får jeg heller strikke en ny til meg selv. Jeg synes fargen er herlig. Det gikk med 100 g Alfa på pinner 4,5 mm.


Nå skal formiddagen brukes til å leke i hagen, men med en liten tur til garnbutikk. Det skal strikkes poncho til Ingrid så hun ikke skal fryse på 17. mai.
Jeg beklager lite besøk på bloggene deres i det siste, men jeg gleder meg jo desto mer til å surfe rundt i påsken på alt jeg har gått glipp av.

God påske!

3 kommentarer:

Høstmamma sa...

Hei!
Fant bloggen din i dag, og her inne trives jeg godt ser jeg:-) Strikking (som jeg også er veldig glad i) og litt interiør. Fin blogg! Følger deg gjerne videre.

God påske til deg og dine:-)

lise sa...

Nydelig pilespids, og alpakke høres vidunderlig ut. Flott lue også. Og veldig skjønn ung jente!

STRIKKEMOR(O) sa...

Kjempefine plagg du har strikka til den skjønne jenta di!