onsdag, desember 05, 2012

En slags rullegenser

Hun trengte en genser som var varm, men ikke tykk, min eldste.
 Jeg brukte Rullegenser av Katrine Gregersen som utgangspunkt, men la opp med vanlig vrangbord. Brukte restegarn av Sisu, og 2tråds nøstebarnsgarn. Det er utrolig drøyt, det garnet. Strikket på 3 mm pinner. Jeg brukte riller og knappestolpe øverst for å å litt mer ut av fargefeltene. Hun liker den :)


Det er hektiske tider, med juleavslutninger i alle bauger og kanter. Koselig, hektisk og siden det ligger et lite lag med snø ute, så er det gode kvelder å komme i julestemning på.
Fortsatt finfin uke alle bloggvenner!

4 kommentarer:

Blåbærlina sa...

For noen nydelige bilder, skjønn jente og ikke minst genser og farger! Skikkelig morsom med fargepartiene. :o)
Ja travle tider vi er inne i nå, men også tid til litt kos håper jeg! ;o)

ANNEPÅLANDET sa...

Den var veldig fin! Og flotte bilder!

Fidus sa...

Skikkelig flott genser. og for en modell! Jeg sliter med å få mine unge lovende til å bruke det jeg strikker, er det ikke fargen, så er det formen, eller at det klør, eller... Men, dter håp- gutten bruker mariusjakken og jenta bruker både luer, votter og sokker jeg har strikket...

Guro sa...

Den ble fin! Likte partiet med rillestrikk veldig godt. Også så søt modell Ü
Og genseren under her var også veldig fin! Flink er du Ü