fredag, september 27, 2013

Zumthor

Reisestrikk igjen. Zumthor er en lue jeg har siklet på lenge. Det ble en lue på vei ned til Sevilla. Det gikk med ca halvannet nøste Lima - pinner 4,5 mm og 5 mm. Jeg skravlet sånn med koselig reisefølge at jeg ikke fikk med meg de kvadratiske rettstripene.

Men det husket jeg på lue nummer 2. Strikket i dobbel Lerke for en som begynner å bli litt kresen på ulla :-( Den kan brukes på begge sider og er en finfin lue med god passform. Siden kanten nederst er dobbel, blir dette en veldig god og varm lue til vinteren!



Endelig helg!! Jeg har sett fram til denne en stund. Lun V-genser fra Pickles er på pinnene - premien jeg fikk etter å ha vunnet give-away hos Monstermønster. Gode utsikter med andre ord.
Finfin helg alle!

6 kommentarer:

Silje sa...

Superfine luer begge to. Det er noe med at det enkle ofte er det beste, og disse var så stilrene og herlige at de kan jo passe til hva som helst :-)

Systro sa...

Fin lue! Ingenting er som ein ny helg med nytt strikketøy!! Kos deg!

Bryndis sa...

fine luer :)

Beate sa...

Fin!! Enkel og stilig

Guro sa...

Så fine luer! Dette mønsteret må jeg se nærmere på. Kos deg med egostrikk:-) Finfin premie du vant!

Martine sa...

Kule luer! Lun V-genser på pinnene var litt misunnelsesverdig, altså (pluss at du vant Pickles-gaven hos Monstermønster). Jeg holder for tiden på med julegaver, og kjenner jeg verker litt etter å strikke noe til meg seeeelv... ;) Har garn liggende til både en Lun genser og en Bloomsbury, så bare julegavene blir overstått, så skal jeg nok kose meg ;) Ha en fin kveld!