fredag, april 11, 2014

70-tallsjakken

Jeg blir litt påvirket må jeg bare innrømme. Den store guttestrikkboken er blitt veldig populær og jeg lånte meg et eksemplar på biblioteket. Dette er et av resultatene. 70-tallsjakken er knallfin. jeg brukte opp rester med 2tråds sjølingstadgarn. Flott måte å bruke opp rester på. Jeg varierte også litt mellom riller og glattstrikk - og ble veldig fornøyd med effekten. STrikket på pinner 3,5 mm. Aner ikke hvor mye garn som gikk med - men det bar ikke så mye. Jeg strikket str. 4 år - og litt lang - og den er mer enn stor nok til min ferske 4-åring. Gøyal - og igjen ingen montering. Neste gang skal jeg dog strikke inn litt færre knappehull ;-)

5 kommentarer:

Kirsti sa...

Så flott jakke! Dette var spennende farger! Det ble veldig fint med rillestrikk innimellom:)

Innestemmen sa...

Veldig fin! Morsom effekt med riller, gøy! ;)

frksnupp sa...

Kjempefin jakke! Kult med rillene og deilige farger. Jeg har gitt deg en award på bloggen min, hvis du har lyst kan du ta den videre :)
http://frksnupp.blogspot.no/2014/04/liebster-award.html

Frk.Badegakk sa...

Herlig jakke! Den guttestrikkeboka er ikke dum den altså! Liker veldig godt fargene du har brukt og at du har variert med glatt- og rillestrikk! Superdupert!

Lene sa...

Liker prosjekter hvor man får brukt opp restegarnet, og det gjorde seg med litt rillestrikk;)