lørdag, april 26, 2014

Rillegenser i bomull

Jeg er ikke spesielt fan av å strikke i bomull, men av og til gjør jeg det også - og blir igrunnen positivt overrasket hver gang.  

 Garnet er fra Søstrene grene - mønsteret er "Rullegenser" fra "Strikk til Nøstebarn"  og jeg brukte pinner 3 mm. Husker rett og slett ikke hvor mye som gikk med, men jeg strikket en noe lengre versjon som kanskje også kan brukes neste sommer.
Jeg strikket bærestykket i rillestrikk - fin effekt og greit å slippe vrangmaskene av og til. Finfin helg alle sammen!

11 kommentarer:

Stine sa...

Utolig flott genser :) Jeg er heller ingen bomullsstrikker men kanskje jeg må gi det en sjans til :)

Monstermønster sa...

Så fin genser til sønnen!

Bente Simone sa...

Så fin den ble, jeg likte godt at bærestykket er i en sprek klar farge.

Cloudberry sa...

Flott genser i fine farger :)

Tante Constanse sa...

Så fin rullegenser, lekre farger! :)

Lene sa...

Herlig rullegenser;)

Guro sa...

Så fin:) Er enig med deg angående bomullsgarn!

Ellen Kristin sa...

Har ikke prøvd meg noe særlig på noen annen bomulls-strikk enn kluter, men ble veldig fristet nå :) For en flott blogg du har, glad jeg oppdaget den. Du har herved fått deg en ny følger ;)

Penelene sa...

Så koselig, Ellen Kristin :-)

Anonym sa...

Den ble veldig fresh og fin! Deilig til sommeren:)

Heidi / Wool Rocks sa...

Så fint det ble. Er selv ikke fan av bomull men det frister å strikke plagg som gutta kan bruke som sommeren også....