fredag, august 24, 2007

Monteringvegring og valgets kvaler

Til tross for hektiske dager og kommende stressuker, har jeg rukket å strikke litt. Jeg leste på en eller annen amerikansk blogg at strikking er som terapi å regne, og at flere sammenligner strikking med yoga og meditasjon. Sikkert fordi det virker beroligende å sitte og repetere og konsentrere og stenge litt av verden ute. Det virker iallefall for meg. Helt til jeg skal begynne monteringen. Jeg har sikkert verdens enkleste monteringsjobb foran meg, men jeg kommer bare ikke i gang. Har sydd skuldrene sammen, men der er det stopp. Nå ligger jakken der og kommer til å ligge der lenge....

Sjalet er ferdig. Jeg fikk rester av et garn som ei svært god kollega hadde brukt på en jakke. Da jeg kommenterte fargene så ga hun meg to nøster, og det var nok til et sjal (oppskrift fra Familien, men i Hobbyboden-verdenen er dette kjent som Mimouna-sjalet). Jeg synes fargene er fantastiske og veldig høstlige - det er nesten så jeg gleder meg til kaldere dager. Men bare nesten, for etter en så begredelig sommer har jeg ikke fått overdose varme og sol, akkurat.



Det valg. Jeg skal stemme på et kommunevalg i en kommune som jeg snart flytter fra. Det er egentlig litt godt, for da kan jeg iallefall legge bort alle tanker om å stemme strategisk. Jeg er skuffet over valgkampen så langt. Rikspolitikere dominerer med de samme diskusjonene som før forrige stortingsvalg, bortsett fra at Siw tror hun har funnet løsningen for frihet for familien. Jeg jobber med finansiering av de ordningene hun snakker om, så jeg håper ikke folk tror at frp-løsningen faktisk innebærer frihet til å velge. Valgene blir vanskelig når noe er 3 ganger så dyrt som noe annet. Selv om jeg i prinsippet mener at alternativer bør likestilles og at frihet til å velge er essensielt. Det er bare det at verden er komplisert, og enkle løsninger er ofte ikke så enkle som de høres ut.

Bruk stemmeretten! Så er det iallefall lov å klage så mye man vil etterpå. Det er nemlig ikke lov hvis man ikke stemmer :)
Ellers må jeg vise et bilde av mine skjønne unger, som "bader" overalt , uansett værforhold. Her er bilde fra en liten by utenfor Hirtsals i Danmark. Båten vår var mange timer forsinket, så vi tok bilen rundt og fant denne fantastiske stranden rett i havgapet. Det blåste noe helt vannvittig, men ungene rev av seg buksene og løp uti.
Tenk at det er et år til neste sommerferie.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så pent sjal, nydelige fargeskifter. Flott bilde av ungene som bader, grøss, det må ha vært kaldt! :-)

Anne sa...

Utrolig flott lys på bildet av dine badende barn. Det er godt å ha slikt sommerlys med seg når høststormen raser der ute...

Anonym sa...

Vet alt om å utsette montering. Lykke til.
Sigrid