mandag, oktober 15, 2007

Mye aktivitet - mager oppdatering

Da er vi på plass i ny by og trives godt! Det er rart å flytte tilbake etter 17 år, og jeg kjenner meg ikke helt "igjen". Det føles likevel godt og riktig. Tempoet er roligere og avstandene kortere - og det har gitt resultater på håndarbeidsfronten. Jeg har strikket og helket så det virkelig har monnet - men ingen maskin hjemme. Jeg kan ikke akkurat begynne å blogge på jobben heller. Det er et litt dårlig signal - har tross alt bare jobbet i 1 uke.
Jeg skal forsøke å låne en maskin og legge ut bilder om ikke altfor lenge.

Om 3 uker flytter vi til egen leilighet. Da skal jeg også koble opp symaskina og sy litt frem til jul. Det er så mange som holder på med advendtsposer og diverse jul- og førjulspynt at jeg har begynt å klø skikkelig etter å komme i gang.


Nå har jeg denne ponchoen på pinnene. Det er julegave til en niese. Disse vottene skal søsteren få hvis jeg får det til :) Hvis ikke blir det tovede votter som jeg har strikket en del av. Jeg har for øvrig strikket luen som hører til. Opprinnelig var den til min minste på 2 og et halvt, men blei for stor - så nå er det jeg som kan se kul ut på tur.

5 kommentarer:

Nette sa...

Fint at du trives da!
Den ponchoen var jo nydelig da og vottene er råtøffe!

Anonym sa...

Kjekt å høyre at de trives i "ny" by :)
Deilig at tempoet er roligare, og å få tid til meir handarbeid er jo ikkje dumt, det heller.. ;)

Lykke til med ponchoen og vottane. Du får nok vottane til skal du sjå, dei er ikkje særlig vanskeligare enn hua.. :)

Ha ei fin dag!

Marieinwonderland sa...

Flott poncho! Har du sett den hekla jakka de har? Superflott. Lykke til med ny jobb;)

Anne sa...

Koselig å høre fra deg igjen! Kjempefin poncho! Husker at jeg brukte sånn da jeg var liten. Men den du skal lage er jo utrolig mye finere. Håper du trives på det nye/gamle stedet ditt. Snart har jeg bodd her jeg bor nå i ett år. Jeg trives og er så uendelig glad for at vi flyttet hit. God søndag!

Anne Marie sa...

Ponchoen er kjempefin. Håper vi får se det endelige resultatet så snart du er ferdig.