torsdag, januar 21, 2010

Nytt år

Godt nytt år!
Det har vært stille med bloggingen. Det skyldes skrantende helse som gjør at det ikke er spesielt godt å sitte foran en datamaskin. Det er heller ikke særlig god plass på magen der maskinen tidligere ble plassert. Det er nesten 2 mnd. igjen til knøttet har meldt sin ankomst, men bekkenløsning har gjort at jeg er lenket til en halvveis liggende stilling for det meste. Men - den som venter på noe godt... Dessuten kan jeg strikke i den stillingen og det hjelper med å få tiden til å gå.

Litt babystrikk har det blitt:
Dette er oppskriften til Zimmermanns February baby sweater, men jeg har erstattet hullmønsteret med et annet. Det er ikke min ide. Jeg har sett denne versjonen på en annen sin blogg - innbiller meg at det var Thorvalda. Hver gang jeg strikker denne jakken blir det for mange knapper, men jeg glemmer det mellom hver gang :( Neste gang........ Grønnfargen kommer ikke til sin rett, men jeg skal snart blogge jakken jeg strikket til meg selv i samme farge, da med bedre fotolys. Garn er rester etter jakken til meg selv, 2-tråds fra Nøstebarn. I samme restegarn har jeg strikket en babytrøye fra "Strikk til nøstebarn"Denne jakken begynte jeg på for lenge siden. Det er mønster og garn fra DK Design Club - og jeg ble veldig fornøyd med den. Ser at jeg er litt på grønt for tiden.

Et nyttårsforsett er hyppigere innlegg i 2010. Samt MASSE mosjon etter fødselen. En blir litt ekstra hvalross når en ikke kan bevege seg i det hele tatt.

4 kommentarer:

Eva sa...

God nyttår til deg og! :)Har savnet innlegg fra deg! Finfine ting du har strikket :) Her avsluttet jeg 2009 med å leie ny leilighet utifra bilder...så gjett hvem som fikk sjokk forrige fredag da jeg fikk sett leiligheten...vel, nå har jeg ihvertfall slutta å grine og begynt å male istedet så da håper jeg det blir bra tilslutt. Trøsta er at jeg får dobbelt så stor plass og oppvaskmaskin (LYKKE!!!)

Hege sa...

Så mye fine babyplagg!
Håper disse to siste månedene går fort, er nok ikke noe særlig godt med bekkenløsning kan jeg tenke eg :(

Hobbygåsa sa...

Godt nytt år til deg også :-) Så lekre klær du har strikket, babyen har all grunn til å glede seg! Uff, ikke greit når det begynner å røyne på, håper du kommer deg gjennom de siste månedene uten altfor store plager.

Monstermønster sa...

Den som venter på noe godt osv var mantraet mitt sist graviditet. Hang in there! Godt du er kreativ og kan fylle ventetiden med noe.