lørdag, september 25, 2010

Nesten flaut

.... men jeg har nå heklet flere tøfler. Oppskrift finnes i bloggen til Guro: m.i.l.c.h schaum. Denne gangen i barnestørrelse til Ingrid og venninna. Heklet i Eskimo på heklenål 7.

 Og pannebånd til kjekkasen. Han er ennå hekta på orange, og det er ganske morsomt. En deilig farge om høsten. Jeg har strikket i rett men der jeg tar hver 3dje maske løst av på vrangpinnene. Gir et greit mønster. Blanding av en ulltråd og en bommulstråd av ukjent merke fra garnlageret.


Lille Jensemann vokser til. Til tross for sine knappe 6,5 mnd. vil han ikke lenger sitte i vippestol. Nå er han på babystol ved bordet sammen med oss andre. Tiden går så altfor fort....
God helg!

6 kommentarer:

Judith sa...

Det er vel ikke flaut å hekle lekre og nødvendige tøfler. Jeg noterer med oppskriften, for jeg har ei mor som gjerne vil ha et par.
God lørdag.

Anonym sa...

Jeg synes tøflene er kjempelekre, og sier takk for at du lenket til oppskriften. Tror jeg skal forsøke meg på noen sånne jeg også.

Og pannebåndet var stilig synes jeg. Det er så artig når ungene begynner å ha meninger om klær og utseende.

Kos dere i helgen!!

Eva sa...

Jeg vil også lage sånne! Siden du er verdensmester i å lage de, så spør jeg deg om du vet hvor lange de bør hekles sånn at de passer 39/40.
Og så må jeg gjennta meg selv: de er så innmari skjønne de ungene dine! :)
God helg ønskes her fra "jobbeland" :)

Siren sa...

De tøflene så utrolig deilge ut! Ikkje flaut i det heile tatt:)

Guro sa...

Så artig Ü
Tusen takk for reklame!

Tida går altfor fort, det har du helt rett i. Prøver å slappe av og kose meg nå rett før det braker løs igjen, men skal prøve å huske og nyte de små øyeblikkene mer denne gangen.

Cecilia @ www.ceciliasverden.com sa...

Søte tøfler. Så herlig lille jensemann er, ja tiden flyr så alt for fort.

Jeg har ikke tålmodighet til å strikke selv så får gi oppskriften til mamma og svigermor. hihi..