mandag, desember 20, 2010

Cloud Bolero

 Helgen har vært så flott. Vi har hatt knallkoselig besøk fra Oslo, og feiret svigerfars 70-årsdag med en veldig fin og morsom fest. Jeg fjonget meg i min nye bolero. Mønster finnes her. Det er en Ysolda Teague-design, og er supenkel å strikke. Jeg tenkte at jeg måtte ha en som er lengre med knapper også. Men det blir etter jul. Nå spøker det for siste julegavestrikken.
 Litt "late news", men jeg må få vist frem adventskalenderen i år. Jeg var så lei av å pakke inn 48 små gaver og knytte dem på den vanlige kalenderen. Så jeg sydde 24 poser i stedet. En engangsinvestering av tid, for  å fylle denne kalenderen tar ikke særlig med tid. Så tager man bare et par stykk store greiner inn og hekter posene på. Stoff fra IKEA, stempel fra Stoff og Stil, og mønster på poser fra Pickles.no. Jeg sydde mange forskjellige størrelser siden det varierer hva vi putter oppi.



Nå er det bare 2 dager igjen av permisjonen før penemannen tar over. I dag er det maks kosing med syk Jonas og litt sliten Jens etter en begivenhetsrik helg. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Boleroen var griselekker! Jeg må sjekke ut mønsteret nærmere :-)

Riktig god jul til deg, Lene!

Hege sa...

Den boleroen skal jeg strikke, jeg bare sier det... :-D
Smarte gaveposer, slike tror jeg at jeg skal lage til neste år, for jeg er veldig lei av å pakke inn gaver. Smart :-)
Kos deg med den lille syke, håper han blir frisk til jul.
Ellers må dere ha en riktig god jul :-)
Juleklem Hege

Eva sa...

Så flott! :D Og adventskalenderen er super! God bedring til Jonas! Ønsker dere en superfin julefeiring! Her er det stress strikking... plutselig dårlig tid gitt...

Siren sa...

Helt nydelig bolero!!! Og veldig flotte øredobber - må bare kommentere de og:) Har lenge lurt på hvordan kalender jeg skal lage. Dette var jo kjempesmart!