søndag, mars 06, 2011

Vår - og fastelaven

 For en herlig dag! Vi har vært på tur til Odderøya i Kristiansand i strålende solskinn sammen med svoger, svigerinne og nieser - med masse påfølgende familiekos. Endelig er det sol og varmt, og bare denne snøen smelter så skal jeg ikke klage på noe :)
 Vårblomster står i potter og vaser i alle rom. Jeg handler masse løkblomster på IKEA. Det er nesten flaut hvor mye jeg på denne butikken - men den har vært så savnet at jeg må ta igjen litt.

 I år er første året ungene ikke har kommet hjem med fastelavensris. I år har det vært vinterferie og vi tok oss fri alle som en. Derfor fikk jeg lage et i år. Det ble et stort med masse pastellfargede fjær.


 Til tross for lysere og varmere dager, så er jeg forferdelig frossen om nettene. Likevel kan det ikke være for varmt for at jeg skal sove, men jeg klarer heller ikke sove hvis jeg er for kald på føttene. Så endelig har jeg fått strikket meg et omslag til varmeflaske. Kun rester av Eskimo, og mønster etter eget hode. Og den virker! Jeg sover mye bedre!

I kveld skal vi forhåpentligvis få bestilt hus i Danmark til sommeren. Det føles plutselig ikke så lenge til.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei - så herlige bilder. Fikk skikkelig vårfølelse jeg og nå etter å ha sett dette :-)

Jeg kan avsløre at jeg bruker varmelaken på vinteren. Full fres på det 20 minutter før jeg legger meg. Nydelig!!

Veronica sa...

Fantastisk! Som utflyttet sørlending kjenner jeg nå at jeg savner disse deilige vårtegnene...som ikke er kommet til østlandet enda:) Varmeflasketrekket ser supert ut!:)

Fidus sa...

Jeg skjønner jo at jeg også må ha sånne løker og blomster ... til og med jeg ser at det gir så flott vårstemning- tusen takk for inspirasjon! Uten min mor hadde vi ikke hatt fastelavensboller, men hun kjenner vel sin datter godt nok til å skjønne at her i huset er baking oppskrytt. Derimot, jeg og tutlemor var i slalombakken. Jeg, dvs moren som ikke har peil på slalom, skulle lære et stk barn på 6 år å stå slalom. Det gikk så fint, jeg er bare hakket bedre enn henne, men bra nok til at hun tror jeg kan det. Ha en flott uke!

Hege sa...

Den fastelavens buketten har jeg sittet å sett på i 2 dager nå, og lurt på om jeg skulle lagd en lik, for denne kunne du hatt inne hele året.. Lekkre bilder du har tatt :-)
En slik varmeflaske skulle jeg hatt også, så jeg tror jeg får legge meg litt i selene og starte opp med noe nyttig.. :-)

Ha en fin, fin uke!