torsdag, januar 12, 2012

Tilnærmet masseproduksjon

Vi skal på ski i helgen. Og da må det gode votter til. Iallefall for oss som liker å bale og tøyse i snøen. Et par til mor, et til søster og bror - det må være det nærmeste jeg har kommet masseproduksjon på en uke :)




Oppskrift fra Blånisseheftet - og strikket med restegarn (klapp på skuldra). Litt pt3, titt Lett Lopi og litt udefinert ullgarn (de grå og lilla). Det er fort gjort på pinner 6 mm. Og ingenting er bedre på hendene enn tykke tovavotter!

7 kommentarer:

borghild sa...

Så vittig, for på stuebordet hos oss står det i skrivende stund to stykk ferdigtovede rosanisse-votter til tørk :)
Men de ER utrolig gode! Må kanskje ha et par selv også?;)
Kos dere på tur! klem B:)

Guro sa...

Så enig, ingenting er bedre enn tova votter! Utrolig bra måte å bruke opp rester da. De ser jo så gode ut Ü

Monstermønster sa...

Tovavotter er digg! Men jeg sliter med å strikke dem, for jeg er så nevrotisk for vaskemaskinen om den ødelegger alt jeg har gjort. (Men det gikk jo bra sist, så jeg må gjøre noe med den skrekken)

Haust sa...

Så fine! Og desse vottane er knallgode!

God helg til deg! :)

siwi sa...

De så utrolig myke og deilige ut!

Synnøve sa...

Så sant, så sant! Kjekt med litt restegarnsstrikk også :)

SynnePynne sa...

Så flotte votter, tove votter er jo de beste som fins. Tror jammen jeg må strikke noen og. :-)

God veke til deg!

Synne