mandag, oktober 22, 2012

Passer ikke helt....

 Denne er strikket til meg. Den passer forsåvidt, men da jeg hadde noe problemer med å få tatt bilder av meg selv, ba jeg skjønnheten i familien være modell. Den passet faktisk bedre på henne - mye bedre. Så godt at da jeg prøvde den igjen så passet den ikke helt.
Vel - hun har fått seg ny jakke.  Mønsteret heter Vitamin D - og finnes her (Ravelry link). Jeg har brukt 3trådsgarn fra Sjølingstad Uldvarefabrik. Kanskje noe tykt for dette mønsteret, men det fungerte helt greit. Det gikk med ca 400 + g på pinner 3,5 mm.


Den var rett og slett litt morsom å strikke, selvom jeg måtte rekke opp flere ganger grunnet litt komplisert økning i begynnelsen. Den er strikket fra toppen og ned, og folder seg fint foran. I det hele tatt - herlig mønster. Kanskje jeg forlenger den litt i neste versjon til meg selv?


4 kommentarer:

Blåbærlina sa...

Å, så nydelig jakke!
Morsomt design og nydelig farge.
Og så heldig du er å ha så søt og flink modell !
Fin farge til henne :o)
Kan tenke meg at den var morsom å strikke ja....

Hilde sa...

Kjempelekker jakke. Det var synd den ikke passet deg, men jeg regner med at modellen på bildet ikke er så veldig lei seg for det. Litt tykkere garn gjør seg bare godt i den norske vinteren.

Guro sa...

Så mye fint du har lagd siden sist jeg var innom! Virkelig fin jakke Ü Og baktusskjerfet: nydelige farger.

Cloudberry sa...

Fin jakke og jeg tror nok hun er ganske fornøyd da den passet henne ;)
Og pulsvarmerene i forrige innlegg ser så varme og gode ut!!
Ha en fin kveld :)