tirsdag, august 03, 2010

Rullegenser

Lille Jensen har fått ny genser. Han vokser mye og er allerede blitt en staut kar. Den siste uka har han dessverre ikke vært helt i form, men det ser ut til å gå litt bedre nå. Jeg har ikke sovet siden torsdag, og med to andre barn hjemme og mann på jobb så blir det ikke noe søvn på dagen heller. Så nå ser jeg ut som om jeg er har akutt behov for en overveldende menge botox :O
Jo altså, genseren er en klassisk rullegenser fra "Strikk til nøstebarn" av Kathrine Gregersen. Føler jeg snart har strikket hele boken, men blir aldri lei. Fargene ble ikke helt riktig i sol-på-hell-lyset. Sjøgrønn og mørkeblå er den egentlig. Strikket i Sisu på pinner nr. 3 mm. Det gikk med litt over 50 g av hver farge.
Det er blitt august allerede. Skjønner ikke hvor denne sommeren ble av. Men vi nyter solstrålene til fulle. I dag har ungene vært med mannens snille tante for å bade, mens jeg og Jensemann fikk et par timers ro midt på dagen. Det ble tid til en is etter middag og det er ikke så verst temperatur ennå. Håper det holder litt til. Jeg har inngått en avtale med min sønn om at ingen av oss skal klippe oss før jul. Det kan bli spennende å se hvordan denne karen kommer til å se ut :)

Jeg er ferdig med sommerstrikken min: Olive. Nå sitter jeg og fester tråder. Den skal få en runde med vann og milo før jeg viser den frem.

6 kommentarer:

Hege sa...

Har du ikke sovet på flere dager??? Stakkars jente! *klem*
Genseren var supersøt, skulle ønske jeg hadde hatt en liten en å strikke til, men på den annen side, jeg har hatt nok av nattevåke :-)
Langt hår er kult, blir spennende å se dere når det nærmer seg jul.. :-)
Ha en flott uke, håper du får deg noen fine netter med søvn.
Klem Hege

Synnøve sa...

Denne genseren var kjempefin! Blir nok strikket en sånn en herfra også - etter hvert! Ting tar tid, og det er jo så mye man har lyst til :)

Lykkelinn sa...

Kjempefin rullegenser, den er en klassiker hos meg også og funker like godt gang på gang! fargene ser veldig fine ut, synes jeg!!

... og håper du snart får sove litt...

Cloudberry sa...

Kjempefin genser!
Håper du får deg litt søvn snart..

Eva sa...

Utrolig like på sveisen disse to guttene våre, men det spørs om ikke din vil ha lengst hår til jul, for Julian går med planer om en liten stuss.
Håper du har fått sovet litt.. ikke gøy det der å gå rundt og være konstant trøtt.
Har testet og det lukter Cola av fingrene når jeg har gnidd bladene på pellisen. Kan sende en avlegger til våren når den har vokst seg litt større enn den er nå.

Kristin sa...

Kjempefin rullegenser! Denne blir nok brukt som utgangspunkt for 2 åringens rullegenser som (forhåpentligvis) straks er på pinnene!