tirsdag, oktober 30, 2012

Egenkomponert lue

Den ble til og med fin! Kjempegod passform - og god mulighet for å bruke opp restegarn, og ikke minst rask å strikke. Gjort på en kveld eller to.  Jeg deler oppskrift :)




Du trenger:
ca 30 g av 2 farger garn som passer til 3 - 3,5 mm pinner.
3 mm rundpinne 40 cm og strømpepinner
4 maskemarkører.

Legg opp 96 m på pinne 3 mm


Strikk vrangbord: 1 vridd rett, 1 vrang i 4 cm
Strikk 3 pinner rett med bunnfarge-
Strikk 3 pinner rett med stripefarge.
Fortsett med striper til ca 12 cm.

Sett merkemarkør ved omgangens begynnelse, etter 24 m, etter 48 m og etter 72 m. 
Fra nå av strikkes 2 m rett sammen før alle markørene på hver 3dje pinne. Fortsett med striper og felling til ca 20 cm. 

Fra nå av strikkes kun med stripefargen. Forsett med felling på hver 3dje runde til det er 8 masker igjen på pinnene (en må gå over til strømpepinner etterhvert). Strikk nå iCord i ca 10 cm. 
Fell av og knytt en liten knute på toppen. 

Sy inn tråder - og bruk!





8 kommentarer:

Guro sa...

Så utrolig fine! Takk for at du deler mønster Ü

eva sa...

Knallfine! Da vet jeg hva jeg skal bytte på med Skappeljakka å strikke på, på dobbelvakta mi i morgen. :))))

Blåbærlina sa...

Wow, så søt!!
Takk for at du deler oppskrift,
Fristende for restegarnet mitt ;o)
Nydelig med den turkise.....
Nina

Monstermønster sa...

Så skjønne! Luer får vi aldri nok av her, og restegarn er det i fleng. Takker!

Tante Constanse sa...

Kjempefine!
Takk for at du deler :)

Haust sa...

Utruleg fin! Denne fekk eg lyst til å strikke! :)

Siren sa...

SÅ stilig - Denne skal jeg prøve meg på en gang!

Anonym sa...

Veldig fin! Lurer på hvilken størrelse den er?