tirsdag, mars 26, 2013

Ponchogenser / Pickles

Dette er noe av det meste kjedelige jeg har strikket i hele mitt liv. Evinnelig tvinning av tråder og uendelige runder. Og da den endelig var ferdig? Skjønn, deilig, men ikke akkurat praktisk. Jeg mistet litt motet da mann og barn fikk latterkrampe da jeg prøvde den og kalte meg pingvin. Jo - det er ikke lett å være praktisk bevegelig i dette plagget.

 Men den har sikkert sine bruksområder. Som nå - sitte i solveggen med kald leskedrikk og bare se snaisen ut. Eller til og fra jobb (uten unger som skal løftes eller andre ting som skal håndteres). 




Jeg strikket størrelse S/M  og fulgte nesten oppskriften til punkt og prikke. Jeg strikket rettmaskene i vrangborden vanlig rett siden jeg ikke leste nøye nok. Det ble helt OK. Så orket jeg ikke ecord-felling etter å ha knotet et stykke uten at det så fint ut. Det ble helt vanlig felling. Oppskriften finnes her. Om ikke annet så får jeg jo heller være glad for at jeg kan bidra til mer latter i heimen.

God påske alle!!

14 kommentarer:

eva sa...

Praktisk eller ei...snaisen er den! :)
Finfin påske til dere! :)

Marianne sa...

Utrolig lekker å se på i hvert fall, og du kler den! Jeg har to små gutter, så ikke et prosjekt for meg, skjønner jeg. Da blir det Skappel-jakke :-) Takk for titten!

Stine sa...

Kjempe herlig, men ser ikke så praktisk ut nei hehe men den varmer nok godt og du ser smekker ut så ikke så gale at det ikke er godt for noe ;)

Anonym sa...

Jeg synes du var superkul i den. Slank og flott som du er så slipper du fint unna med den der.

Hev hodet og kjør ivei :-)

Guro sa...

Den ser ihvertfall kjempefin ut! Men jeg ser jo at den ikke akkurat er praktisk i bruk... man må vel tenke mer på den som poncho, og ikke forvente seg en genser? Og det med å bli gjort narr av når man har et nytt klesplagg høres så absolutt kjent ut. Mannen i huset kommenterte en ny cardigan (som jeg synes er kjempefin): "Har du kjøpt deg nok et pysj/sove-plagg?" Æææhh.... Jaja, JEG liker den ihvertfall!

Monstermønster sa...

Knallfin! Jeg digger ponchogenseren! Og trekanter er jo in - in- in!

Guro sa...

Urolig flott ponchogenser!! Du kledde den godt:-) Men ser absolutt det med at den ikke er så praktisk. Har også en sånn på pinnene men bestemte meg for å rekke opp og heller gjøre den om til en genser. Her nord er det langt mellom dagene hvor man kan gå uten jakke så tror den hadde blitt lite brukt. Vi får se hvordan den blir som genser - men den er nå unektelig kulest som ponchogenser da:-)

Muskats blog sa...

Kjempefin! Greit å høre om erfaringene dine med den, ;), men altså, fin er den uansett. God påske!

PillePalle sa...

Utrolig flott den ble! Bra jobb!!

Judith sa...

Syns den ble skikkelig flott jeg. Likte den grønne vårlige fargen. Ha ei fortsatt fin påske.

Blåbærlina sa...

Ååå så fin!!! Skjønner at det var litt herk å strikke, men den ser da helt super ut iallfall , neppe superpraktisk, men det gjør vel ikke noe. Prøvde den da jeg var på Pickles, men fikk ikke sett meg i noe speil, så det ble med det. Følte meg fin iallfall :o)
Håper du finner bruksområder og at dere blir gode venner, det fortjener dere, hehe.....
Påskeklem fra meg

Siren sa...

Du så jo himla snaisen ut om ikke annet!:) Sitter her og smiler når jeg leser, det må være utrolig kjipt å ende opp med et så upraktisk plagg. Og jeg som hadde tenkt å strikke denne!!! Med baby om 5 uker tror jeg jeg utsetter prosjektet en god god stund. Men altså, du kledde den veldig godt, og ser overhode ikke ut som en pingvin på disse bildene:)

Strikkedoktor'n sa...

Mulig at den ikke er særlig praktisk men den er UTROLIG!!! fin! Har du fått litt bruk for den siden den ble ferdig? Håper det, for du kledde den kjempegodt :-)

artemisa.blogg.no sa...

Den smashing ut på deg hvis det er noen trøst!!:) Den bør du absolutt bruke!!!