mandag, august 19, 2013

Cobblestone: endelig litt til mannen

Han får ikke mest strikk, den stakkars mannen min. En Cobblestone har han fått før - og nå en til. Den forrige strikket jeg i Smart, men denne gangen har jeg strikket i Nepal. Et langt bedre garn for denne genseren. Myk og deilig - strikket på pinner 4,5 mm, så det gikk fort. Jeg husker ikke hvor mange nøster so gikk med, men mindre enn jeg hadde trodd, så det blir noen luer i Nepal også utover høsten.

 Jeg er veldig glad i Jared Flood som har designet denne. Han står bak merket Brooklyn Tweed - som jeg har strikket altfor lite av. Mønster finnes her.
Finfin uke alle sammen. Her begynner rutinene å synke inn. Det er alltid en overgang å begynne i jobb igjen, og litt tungt er det alltid i starten. Jeg har nå heldigvis fått lov til å strikke litt på interne møter, så jobbhverdagen ser litt lysere ut for tiden ;-)

6 kommentarer:

Monstermønster sa...

Veldig fin! Og veldig kledelig.

Martine sa...

Det var en utrolig flott genser!! Jeg lagrer mønsterlinken, jeg ;) Jeg har også sansen for Jared Flood! Dessverre er jeg flinkere å strikke til meg selv enn å strikke til mannen, men jeg har en genser på planen til han i høst ;)

DoktorIngrid sa...

Kjempefin! Denne står på min (lange) liste også...

Anne sa...

For en heldig mann, den var fin og litt røff samtidig! Nepal er et utrolig godt garn og strikke med:)

Takk for fin kommentar hos meg;)

maren sa...

Kjempefin! hvilken str strikket du?

maren (igjen) sa...

..og fulgte du oppskriften, eller endret du litt? Ser i oppskriften det skal være en slags ribbestrikk på "siden" av genseren, men ser ut som du har strikket glattstrikk hele veien etter vrangborden :)