lørdag, mars 31, 2007

Bursdag, bryllupsdag og sykdom

Det har skjedd mye siden sist. Nå er våren kommet for å bli, ser det ut til. Det letter jo på både arbeidslyst og humør.


Min lille pode fylte 2 år, men da storesøster hadde vannkopper ble feiringen utsatt. Vi hadde dog koselig besøk av farfar. Han lot seg heller ikke skremme av omganssyke som fulgte vannkoppene :)
Her er nå iallefall godklumpen med krona som han var så stolt av. Og en syk storesøster (boller hjelper på humøret).




Bryllupsdag hadde vi også, men feiring ble det ikke - det var vannkopper på bursdagsbarnet som tok over den dagen. Vi tar det igjen seinere. Han lider ennå, stakkar. Det er nesten ikke en cm på kroppen som ikke er dekket av utslett. Jeg fikk nå iallefall blomster!



Jeg har fått gjort litt siden sist. Piken i huset har fått seg nye strikkebukser - Smart garn og oppskrift fra et Smart-hefte. Jeg har gjort om litt på oppskriften. Blant annet har jeg laget et godt stykke nederst med vrangbord. Så gjør det ikke noe om den er litt for lang i år. Jeg strikket en matchende lue til med egenkomponert mønster. Jeg har også strikket og tovet tøfler etter oppskrift fra Guro. De ble kjempesøte, men jeg har dessverre ikke fått tatt noe bilde. Jeg har også begynt å hekle bølgeteppe. Klarte ikke motstå alle de fine forsøkene som nå er i gang: Posie, Annette og Posidriv for å nevne noen. Jeg skal forsøke å ta et bilde om ikke så lenge.


Jeg fikk også en kjempefin bok i posten. Denne har jeg sett hos en eller annen dansk blogger som jeg ikke kommer på nå. Boken er kjempefin. Masse koselige plagg - Strik og sy til børn 4-10 år. Jeg har allerede sydd et sart skjørt til den lille piken, som naturlig nok elsket det :)



Det ble mye, og jeg hadde litt mer på lager - det må bli i en annen post. God påske alle sammen. Onsdag er det fjellet på denne familien her. Med strikketøy, selvfølgelig. Og krimbok!


4 kommentarer:

Haust sa...

Så flott ullbukse og hue! Eg må vel begynne på ny runde med ullbukser til neste haust snart, kjekt å vere ferdig i god tid.

Den boka angrar eg slik på at eg ikkje bestilte for ei stund sidan! Eg fann ho på ein norsk nettbutikk for nokre mnd. sidan, men no ser det ut til at ho er utsolgt. Har du bestilt frå Danmark?

Ha ei herleg påske! :)

Nette sa...

Gratulerer med overstått 2-åring og bryllupsdag! Greit å bli ferdig med vannkoppene i ung alder, men jeg husker selv hvor lite morsomt det var...Du fikk også lyst til å prøve bølgeteppe ja? Genialt teppe, spør du meg! Enkelt og fint! Vil ønske deg en riktig god påske!

Penelene sa...

Posidriv - ja, jeg bestilte fra Danmark. Jeg kan grave opp stedet hvis du er interessert. Tror det var fra "Politiken Forlag".

Annette - jeg er allerede i gang med bølgeteppet :)

Anonym sa...

Så kjekt å sjå andre som har kjøpt denne boka! Eg dumpa opp i boka då ho vart pakka ut på Pinnsvin i Bergen, og kjøpte sporens... Held på å sy tunika til jentene mine. Elles har eg berre bladd og bladd. Fantastisk fin bok med utruleg fine bilete. God helg :)