tirsdag, mai 18, 2010

Smått i grått

Jeg strikker fremdeles selv om det går treigt med bloggingen for tiden. Det skyldes sånn i hovedsak maks 2 timer sammenhengende søvn om nettene og aktive dager. Resultatet er en temmelig komaaktig tilværelse foran TV'en etter klokka 21. I dag har jeg fått et snev av energi siden det for første gang på lenge var varmt i været og sol! I motsetning til 17. mai som ble avviklet i regn og altfor få varmegrader.

Litt har jeg å vise frem. Babyvest til Jens - denne har jeg strikket før. Oppskrift fra "Strikk til nøstebarn", og det gikk med under 50 g babyull på pinner nr 3 mm.

Så har jeg hatt liggende en genser til en staselig liten herremann som heter August Johannes og bor i Oslo. Den er nå pakket i konvolutt og er på vei til posten. Den har ligget i strikkekurven i et halvt år - bortsett fra en liten luftetur til Oslo i februar da det ikke ble tid til noe besøk likevel :) Får inderlig håpe den passer ennå. Oppskrift fra Sandnes hefte 0503. Brukte ca 150-200 g lerke på pinne 3,5 mm.


Så har jeg også fått ferdig Elisa's Nest Tote som jeg begynte på for et år eller slikt siden. Den hadde sett finere ut med bøker i, men her er det altså bleier og lommebok. Oppskriften finnes her.
Så vokste lille gull seg ut av lua til Aina, så da var det bare å strikke ny. Denne gangen brukte jeg Djevellue-oppskriften til "Sødt og Blødt"-boka, men den ble noe avvikende i formen - men Jensemann ble så skjønn i den at det gjorde ingenting. Den er strikket i tynn alpakka fra Du store alpakka på pinne nr 2,5 mm. Det gikk med veldig lite garn :) Nå ser det derimot ut til at det blir varmere i været, så det er på tide å dra frem bomullsgarnet og hekle en liten sak, tenker jeg.

6 kommentarer:

Eva sa...

Så utrolig fine bilder av dere! :) Og knallfine ting du har strikket. :) Og jeg sliter ennå med de knappene...er veldig glad jeg ikke har laget noe i nyfødt str. til Jens ;) Skal virkelig prøve å skjerpe meg i morgen!

Anonym sa...

Beundrer produktiviteten til tross for våkenettene dine. Den genser nummer to som du skulle sende avgårde ble min favoritt. Veldig fin. Og bildene av deg og Jens var kjempefine. Han er en liten sjarmings :-)

Lena sa...

Flotte bilder av deg og Jens!! Herlig:-) Og vesten og genseren du har strikket var innmari fine, begge to! Fint med grått:-) Ønsker deg en super pinse!

Hobbygåsa sa...

Hehe ja man venner seg vel aldri til våkenettene. Og ikke nytter det vel og be ham sove litt lenger heller :-) Flotte ting du har laget da, og så nydelige bilder av den lille prinsen!

Cloudberry sa...

Så fine bilder! En skikkelig sjarmør :)
Ha en fin helg!

Siren sa...

Endelig fant jeg bloggen din igjen:) Var innom her en gang tidligere, men hadde ikke mulighet til å legge deg til listen min. Synes du lager så utrolig mye fint! Så NÅ legger jeg deg til:) Ta gjerne en titt innom, og ha en fortsatt fin dag!