mandag, august 19, 2013

Cobblestone: endelig litt til mannen

Han får ikke mest strikk, den stakkars mannen min. En Cobblestone har han fått før - og nå en til. Den forrige strikket jeg i Smart, men denne gangen har jeg strikket i Nepal. Et langt bedre garn for denne genseren. Myk og deilig - strikket på pinner 4,5 mm, så det gikk fort. Jeg husker ikke hvor mange nøster so gikk med, men mindre enn jeg hadde trodd, så det blir noen luer i Nepal også utover høsten.

 Jeg er veldig glad i Jared Flood som har designet denne. Han står bak merket Brooklyn Tweed - som jeg har strikket altfor lite av. Mønster finnes her.
Finfin uke alle sammen. Her begynner rutinene å synke inn. Det er alltid en overgang å begynne i jobb igjen, og litt tungt er det alltid i starten. Jeg har nå heldigvis fått lov til å strikke litt på interne møter, så jobbhverdagen ser litt lysere ut for tiden ;-)

6 kommentarer:

Monstermønster sa...

Veldig fin! Og veldig kledelig.

Martine sa...

Det var en utrolig flott genser!! Jeg lagrer mønsterlinken, jeg ;) Jeg har også sansen for Jared Flood! Dessverre er jeg flinkere å strikke til meg selv enn å strikke til mannen, men jeg har en genser på planen til han i høst ;)

Strikkedoktor'n sa...

Kjempefin! Denne står på min (lange) liste også...

Anne sa...

For en heldig mann, den var fin og litt røff samtidig! Nepal er et utrolig godt garn og strikke med:)

Takk for fin kommentar hos meg;)

maren sa...

Kjempefin! hvilken str strikket du?

maren (igjen) sa...

..og fulgte du oppskriften, eller endret du litt? Ser i oppskriften det skal være en slags ribbestrikk på "siden" av genseren, men ser ut som du har strikket glattstrikk hele veien etter vrangborden :)