torsdag, september 13, 2012

Alga

 Veera Välmaki er min favorittdesigner. Ingen tvil om det. Så er det noen andre finner hakk i hel. Denne strikket jeg i sommer - Alga er et enkelt og greit feriestrikketøy, og med artig vri som gjør den noe spesiell likevel. Mønster finnes her.
 Denne gangen ville jeg ha et tynnere garn enn det pinnestørrelse skulle tilsi for et litt "løsere" preg. Dessuten ville jeg ha et garn som var hardt spunnet. Jeg valgte Sisu, og har ikke angret. Jeg husker ikke helt hvor mange gram som gikk med, men rundt 400. Strikket på pinner 3 mm.

Skal bruke den masse!

8 kommentarer:

Marion sa...

Kjempe kjempe fin!

Stinemorღ sa...

Nydelig genser!

Bjørg sa...

Ahh, den genseren likte jeg kjempegodt! Klassisk fin, og med en artig tvist.

Anonym sa...

Denne var SUPERFIN !! Digger også fargen. Sisu er jo praktisk, da - kan bare slenge genseren i vaskemaskina :-)

frksnupp sa...

Den ble nydelig, det mønsteret er veldig fint!

Hege sa...

Så lekker den er :-)Fikk riktig lyst på en lignende :-)

Blåbærlina sa...

Råfin genser, nydelig farge og form. Liker også Vera V. kjempegodt! Fikk lyst til å strikke den nå... ;o) skjønner godt at du kommer til å bruke den masse!

Anonym sa...

Åh, den er rålekker! :D

Ha ei fin helg!